fredag 4 februari 2011

Uppdatering

Nu var det länge sedan senaste uppdatering, men iom att bloggen har rätt många träffar fortfarande så tyckte jag att det var dags för en liten uppdatering av vad som hänt och håller på att hända.

Det som hänt sedan sist med huset är inte speciellt mycket. Vi var upptagna med trädgårdsfix hela sommaren och planterade häck i höstas. Inomhus har köksväggen fått sina plattor. Men huset är inte längre ett fritidshus som det var tänkt. Vi har nämligen flyttat in. Därav den andra bilden med ännu ett flyttlass. Påminner om bilderna för ett år sedan när vi kom från Ikea.

Inflytten har även gjort att vi blickar fram mot att eventuellt bygga ett garage med förråd. Iom att vi hoppade över att dra in tele-ledningar i huset, utan har kört på mobilt bredband, är jag glad över att ett initiativ har kommit till att dra in fiber i alla hus i Sanda. Så inom ett år har jag åter ett värdigt bredband.



Ser rätt bra ut. Nu skall det bara upp lite hyllor och en kåpa över röret.



Bilder på gräsmattan från i somras


Bilden känns tyvärr igen. =)

-- Post From My iPhone

1 kommentar:

  1. Hej, kul att ni gjort en blogg om ert husbygge. Jag tittar på ett likadant hus! Jag har funderingar på hur det är med det stora taket över altanen bland annat. Tycker ni det är bra eller dåligt med det taket? blir det varmt i huset av solen eller skärmar det av? skulle ni hellre haft det kortare kanske?

    SvaraRadera